“Dzieci lasu” są pewne siebie, odważne i samodzielne. Są też zdrowsze niż dzieci, które nie doświadczają leśnej edukacji.

Las jest nieocenionym bogactwem doświadczeń umożliwiającym kontakt ze sobą. W kontakcie z Naturą doświadczamy życia całymi sobą, wszystkie zmysły są zaangażowane w działanie. Sami tworzymy to czym i jak chcemy się bawić – fantazja rozwija swoje skrzydła. Jesteśmy odkrywcami mikrokosmosu wokół nas, pod nogami, nad głowami…Jesteśmy RAZEM z uwagą i szacunkiem dla wszystkich Istot wokół. 

Przebywanie dzieci w przestrzeni leśnej niesie ze sobą korzyści w wielu aspektach ich rozwoju:

  • rozwoju osobowości: pogłębia samoświadomość, przybliża prawdziwy, żywy świat wartości
  • rozwoju poznawczego: poprzez swobodną eksplorację poszerza wiedzę o świecie, samodzielność i kompetencje badawcze,
  • rozwoju zmysłów: stymuluje rozwój zmysłów i integrację sensoryczną poprzez różnorodność doświadczeń zmysłowych
  • rozwoju motoryki: dzięki obfitości i różnorodności ruchu w naturalnym, zróżnicowanym środowisku
  • rozwoju emocjonalnego: wzrasta samodzielność i wiara w swoje siły „ja potrafię”
  • rozwoju społecznego: brak gotowych zabawek zachęca do wspólnych zabaw
  • rozwój poznawczy: na bazie doświadczeń dziecko buduje wiedzę o świecie i zależnościach w nim.
  • wzmacnia zdrowie