Każdy dzień w naszym przedszkolu jest okazją do tego, by dzieci, w poczuciu bezpieczeństwa, rozwijały swój własny potencjał, otoczone wspierającą miłością, zrozumieniem i empatią.

Dzień w przedszkolu rozpoczynamy od powitania dziecka dobrym słowem i myślą.

7.30 – 8.30 schodzenie się dzieci, swobodne rozmowy; jest to czas na przywitanie się z kolegami i wychowawcami, zaaklimatyzowanie się w nowym dniu, jeśli dziecko ma ochotę pracuje z materiałem Montessori.

spotkanie w kręgu –   dzieci z wychowawcami spotykają się w kręgu. Dzieci mogą się swobodnie wypowiadać na dowolny lub zaproponowany temat, uczą się nazywać swoje uczucia, ale także słuchać innych i czekać na swoją kolej. Jest to też moment na podzielenie się smutkami lub radościami. Podczas kręgu dzieci przyswajają także nazwy dni tygodnia, daty, pory roku i zjawiska przyrodnicze związane z pogodą.

Metoda Kręgu jest stymulacją polisensoryczną obejmująca takie zmysły jak : wzrok, słuch, dotyk, węch i smak.

Śniadanie – dzieci samodzielnie przygotowują sobie przekąski z prostych i zdrowych produktów. Nabierają odpowiednich nawyków żywieniowych, uczą się rozeznania w tym, czego i ile potrzeba dostarczyć organizmowi, mogą doświadczać radości przyrządzania sobie posiłku.

Praca własna – indywidualna praca z pomocami montessoriańskimi. W tych godzinach dzieci są w stanie najdłużej skupić uwagę na celowych działaniach. Samodzielnie wybierają pomoce, w zależności od swoich zainteresowań i możliwości w danym dniu. Wychowawcy prezentują daną pomoc, jeśli dziecko sięga po nią po raz pierwszy, pomagają przy rozwiązywaniu trudniejszych zadań, pokazują kolejne stopnie trudności. Dzieci mogą też pracować w parach lub małych grupkach. Podczas pracy własnej panuje atmosfera skupienia i działania.

Pobyt na dworze –  czas, do którego przykładamy ogromną wagę, spędzany przez dzieci w ogrodzie lub na wyprawie do lasu. Podczas swobodnej zabawy na powietrzu dzieci bardzo rozwijają umiejętności społeczne, a korzystając z dużej przestrzeni doskonalą dużą motorykę. Otoczenie naturalnych surowców (trawa, piasek, błoto, szyszki i wszelkie inne dary przyrody) dostarcza dzieciom bodźców, których nie da się doświadczyć w nawet najlepiej wyposażonych pomieszczeniach.

Obiad, a po nim mycie zębów, sprzątanie po sobie, przygotowywanie się do odpoczynku.

Spokojny „czas dla siebie”. Dzieci, które tego potrzebują, śpią. Jest to czas na wyciszenie ciała i słuchanie: bajek, czytania książek, spokojnej muzyki. Pozostałe dzieci wybierają sobie zajęcie lub dalej pracują z pomocami Montessori.

Zabawy swobodne i grupowe, zajęcia dodatkowe lub zabawy w ogrodzie. W międzyczasie podwieczorek.

Odbieranie dzieci przez rodziców.